2010. április 12., hétfő

Kolozsvári egyetemista élet part IV

Biztos tudjátok és látjátok is, hogy olyan sokan olvassák a bloggomat, hogy arra gondoltam nekem is jár egy kis vakáció, mert belefáradtam a "túlzottan" sok bejegyzésekbe. De most vége a vakációnak, vége a húsvéti piálásoknak, megkezdődöt a suli, egyetem, óvoda stb stb.
Mivelhogy még sokan a locsolkodó, alkoholizáló állapotban vannak, arra gondoltam, hogy az e heti bejegyzéseimben, bemutatnám Kolozsvár leglátogatottabb magyar kocsmáit.



KRAJCÁR - szerintem nincsen olyan magyar kolozsvári egyetemista, aki nem hallott volna a Krajcár kocsmáról. A központban található, pontosabban a Matyi ház mellett, nincs elrejtve semmilyen tömbház mögött, útban van, uh szerintem nem lesz gond erre rátalálni. Nekem nagyon bejön ez a  kocsma, vagány kocsmai-egyetemi hangulat van, az árak pedig, az otthoniakhoz képest nagyok, de hát ez Kolozsvár :).
Ez volt az első kocsma, amelyben megittam egy sört Kolozsváron :)


MATTHIAS CAFFÉ - ha megtaláltátok, vagy tudjátok hol van a Krajcár, akkor nem lessz gond a Matyi kávézót megtalálni, mivelhogy egymás mellett van a két kocsma. A külömbség a Krajcár meg a Matyi kávézó között az, hogy nincs telefon jel a helységben, van csócsó, darts, meg a  kocsma tulaj CFR szurkoló, ami   kellemesebbé teszi számomra a kocsmát.
Amikor első éves voltam a haverjaim meghívtak egy csocsó mecsre, én büszkén vertem a mellemet, mert azt hidtem tudok játszani, de tévedtem, és nem ismertem egy szabályt...és pedig azt, hogy az a csapat aki "csórét" kap, vagyis kikap 10-0-ra, az átkell hogy kússzon a csocsó asztal alatt. Kúszni kellett, mert annyira alacsony volt az asztal, hogy nem lehetett másképp átmenni. Miközben, ott kínlódik a vesztes, hogy kússzon át az asztal alatt, a nyertes csapat jól feneken rugodja a kúszó mászót.


BÁSTYA - imádtam ezt a helyet,nagyon jó hangulat, nagyon jó társaság...ez volt az egyedüli hely egész Klausenburgban, ahol Hargita sört lehetett kapni. A harghitai barátokkal, minden szombaton este 6kor találkoztunk a Bástyában, mert mentünk "Hargitázni", s közben vízipipáztunk, amit lehetett bérelni 7 lejbe, és addig szívhattad amig nem égett le a szén, ami a dohány tetején van elhelyezve, vagyis maximum 1 órát.
De sajnos bezárt ez a kocsma, s most pedig új Hargitázó helyek után kell keresgélni:P


BULGAKOV KÁVÉZÓ - ha nem tévedek, akkor ez a kocsma a Szomszédnéni Produkciós iróda humoristáinak a kedvenc kocsmája (ha érdekelne, nekik is van készítve egy kocsmatúrás videó sorozat, amit a youtube-on is meglehet nézni). Nagyon hangulatos kocsma, nekem ez is tetszik, ugy ahogy a többi is. Wirelessen lehet internetet is fogni, uh ha nincs internet otthon, de van laptop, akkor a Bulgakovot ajánlom ingyenes nettező, meg kávézó helynek.


CORVINUS - ez a mostani Mekkánk, mert a vasárnapi foci után ide szoktunk behúzódni meginni egy sört, itt szoktuk kifújni a kifáradt testünket :P. A központban van ez a kocsma, közel a buszmegállóhoz, kicsit nyitva kell tartani a szemeket, mert a sok üzlet között, nehezen lehet látni a CORVINUS feliratot. Ha nem sörözésre,és tömény ivászatra van kedvetek, akkor a Corvinusba kell menni, mert minden este lehet kapni bizonyos piát akciós áron. Ha nem tévedek akkor van Absinth-, Vodka-, Whiskey-, Jagger-night meg stb...vagyis minden este más más piát árulnak akciós árakon.


BI KLUBB - A Sora Shopping Centerrel szemben levő utcán található ez az ügyes kis kocsma. Lehet ott billiárdozni, meg dartsozni. Nagyon ügyes kis hely, hangulatos, sőtét kocsma :D. Még az öreg holland Heineken is meglátogatta valamikor ezt a kocsmát, és arra kérte a kolozsvári Heineken forgalmazókat, hogy tegyenek meg mindent, ahhoz hogy ne veszítség el ezt a klienset, mert neki nagyon tetszik a kocsma. Nem én mondom hogy jó hely, hanem a világ legismertebb sör gyárnak a tulajdonosa, uh érdemes lemenni egy kávéra.




Jó tudni erről a kis "kocsma bemutatóról", hogy az én szemszögemből nézve, ezek a legjobb kolozsvári magyar kocsmák, de persze vannak másak is, mint például az Insomnia vagy az Angyalok, de sajnos, ezekben még nem voltam, és nem tudok róluk véleményt mondani.


Kellemes kocsmázást mindenkinek :)

7 megjegyzés:

Levy írta...

Egyetem túrát, vagy egyetemeket bemutató bejegyzéseket sehol nem látni... Érdekes! :p

Barti Zoltán írta...

végül is nem az a célom, hogy az egyetemeket, és a külömböző egyetemek előnyeit mutassam be,hanem az egyszerű magyar egyetemista áletet Kolozsváron, és talán néhány tippekkel meg javaslatokkal szebbé varázsolni 8-}. De most hogy megemlítetted a közeljövőben, lessz "egyetem túra" is;)
köszi szépen a javaslatot :D

Levy írta...

Szivesen!
De azért a recepciós bulikat ne hagyd ki. :P

Barti Zoltán írta...

nem fogom kihagyni :D

Névtelen írta...

Örömmel olvasom az oldalt,méginkább izgatna, ha valahol megosztanád lehetőség szerint életedet s annak valamennyi személyes kincseit. Épüljünk egymás tanuságtételeiből. Puskás Attila

polis írta...

Nézz el ide sok kedvezmény itt:) föleg épiteszeknek a photosohp:)

http://www.legalo.eu/hu/

egyetemista írta...

kösz a linket;)

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!