2010. június 6., vasárnap

Buta kérdések buta emberektől

A napokban olvastam egy cikket a netten, amelyben egy román csajtól vettek egy interjút, aki Lengyelországban tanult, és most ott él egy lengyel pasassal. Elmesélte hogy milyen buta kérdéseket tudtak feltenni a Lengyelek, és hogy milyen buta dolgokat tudtak kérdezni a románokról, vagy Romániáról, hogy van-e TV az országban, vagy tudják-e használni a románok a pórszívó-t.  Nem lehetett szerintem ilyen kérdéseke hallani.

Megcsapott az ihlet, uh kiválógattam a legjobb kérdéseket amelyeket az idegenek szoktak feltenni, és próbálok válaszokat is írni, hogy legközelebb amikor ti is ilyen helyzetben kerültök, tudjátok mit válaszoljatok.


A leggyakrabban előfordult kérdés:

"Románia fővárosa Budapest, nem?"

Válasz: Igen Budapest, ha a The Telegraphnak dolgozok, ha Iron Maiden-el énekelsz és Üzbekisztán elnökének a rokona vagy. (Ők "összetévesztették Budapestet Bukaresttel")

"Ti csak vodkát isztok?" (összetévesztenek az oroszokkal)

Válasz: Nem csak vodkát, hanem kékszeszt is.

"Találkoztál vámpírokkal?"

Válasz: Én még nem találkoztam velük, mert félek éjjel kimenni a házból, de hallottam hogy a szomszédnak a medvéjét valami elvitte, és nem tudják hogy mi, vagy a vámpírok vagy Chuck Norris.

"Nálatok van McDonalds?"

Válasz: Mi az?

"Már abba hagytátok a púpos tevék sétáltatását?"

Válasz: Kihaltak, megütötte őket a harmat.

"Nálatok is eltemetik a halottakat?"

Válasz: Nem, várjuk Kharón-t jöjjön utánnuk

"áááá én tudtam hogy Románia a világ második legnagyob narancs exportálója"

 Válasz: És kivi

"Nálatok van villamos, troli?"

Válasz: ECO módon hintós szekerekkel közlekedünk.

"Nálatok nagyon hideg van ugy-e?ott vagytok pont Oroszország és Szibéria között"

Válasz: ááá tévedsz, Románia egy kicsit északabbra van, Szibéria fővárosától, egy olyan 100 km-re

Licista voltam, s az infó órákon persze azzal szórakoztunk, hogy chateltünk (mIRC, TeveClub, stb.), nem érdekelt miket mond a tanár (persze most ütöm le magam, hogy nem tanultam meg jóbban programozni a liciben), s egy csajjal dumálgatók, elvagyunk, minden rendben van, dobtam ott az akkori sűket dumákat, amikor egy idő után megkérdi a csaj, hogy hova valósi vagyok, s mondom, hogy Erdély (ne mondjam Románia), Hargita megye, s erre tovább kérdi, hogy roma vagyok?majd kiestem a székből, s akkor "szépen" elbúcsúztam tőle.

Nem kell ezeket a sűket kérdéseket feltegyék az idegenek, hanem a Bukarestiek is nagyon tudnak csodálkozni egyes dolgokon. A triburile.ro-n (magyarváltozatban Klánháború.hu), megbarátkoztam egy bukaresti és egy nagybányai sráccal, és eldöntöttük, hogy majd a nagybányainál fogunk egyett találkozni, hogy ismerkedjünk meg jobban.  A bukaresti srác a feleségével jött, és Kolozsváról, mentünk együtt Nagybányára. Útközben olyanokat kérdezett a bukaresti nő, hogy majd kidobtam magam az ablakon. Azt kérdzte, hogy  "nálam otthon Hargita megyében, van internet?" s mondom," hogy nem tudom, de a villanyt nemrég vezették be a megyébe", meg hogy "otthon a szüleimmel, magyarul beszélek", "vagy nálunk le van aszfaltozva az út?".

Szórakozunk, röhögünk hogy milyen hűlyék az emberek, de amikor kérdik tőlünk akkor kurvára kínos helyzetbe hoznak, és megszégyeljük magunkat és egyben felháborodunk is, hogy hogyan tudnak igy lenézni.

Nektek van ehhez hasonló történetek? :)

7 megjegyzés:

Multi írta...

Felülsz a vonatra és megkérdezni:
-Te is ezen a vonaton utazol? :D

Órán:
- Hova tűnnek el a számok amiket kivonunk? :P
- Hova tűnnek el amiket kiradírozunk?

- Hánykor van a hatórási vonat?
- Hányadikára esik az idén szilveszter?
- Törölték az újévet, megkerült a régi!
- Hallottad, hogy az idén a karácsony péntek 13-ra esik?

Barti Zoltán írta...

:)):))na ezek is jók

Multi írta...

Megkérdezni egy négertől, hogy feketén dolgozik? :D

- Április 1. mit ünneplünk?
- Téged Fiam!

Miklós Henrich írta...

A héten egyik reggel a szomszéd néni kihajol az ablakon és azt kérdi tőlem:

"Hogy, hogy ilyenkor felkeltél Mikici?"

"Hát kinyitottam a szemem, s úgy."

Nagyon sok déli és keleti román úgy tudja hogy Erdély valójában Magyarország.

Ugyancsak a héten haladon lefele a Maros partján horgászó helyet keresve, egyik szomszédom aki éppen a Maros melletti földjét művelte, azt kérdi:

"Na jösz vagy mész halászni?"

Ilyenkor nehéz megállnom, hogy ne röhögjem szembe a bambaságokat kérdező személyeket.

Barti Zoltán írta...

:)) ilyenkor azt kell mondani a szomszédnak, hogy mennék halászni, ha nem jönnek a víz fele :))

Gálfalvi G. Zsolt írta...

Egy amerikai csaj kérdezte tőlem a neten még egyetemista koromban,hogy mi itt Transylvaniában még mindig vért szívunk? Mondom ne röhögtesd má magad, háhogyaviharba szívjuk azt a vért.Há modernizálódunk hülye kapitalista angyalom, mostmár konzervben lehet vásárolni az üzletben és van bádogdobozos verzió is, az az energy verzió.
Üdv :)

Barti Zoltán írta...

igy van, mostanában már kombináljuk a vért...pörköltbe is tesszük :P

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!