2010. március 26., péntek

Kolozsvári egyetemista élet part II

Az előző bejegyzésben, szó esett arról, hogy elég nehéz az egyetemista élet, főleg az újoncoknak, azoknak akik nem ismerik a várost. A továbbiakban szeretném vázolni, a legfontosabb busz, troli járatokat, amely remélhetőleg, a segítségetekre lessz.

A legfontosabb busz járatok a következők:
  •  25-s buszjárat - ez a legforgalmasabb buszjárat Kolozsvárról, a Monostor negyedből (Mănăştur) indul, átmegy a központon, majd be a Mărăşti negyedbe, majd a Mărăşti negyedől letér a Iulius Mall felé (ez már a Győrgyfalvi negyed - Gheorgheni), onnan majd ismét letér a központba, s majd vissza a Monostor negyedbe, ahol van a végállomás. Íme a 25-s buszjárat órarendje 
  • 30-as buszjárat - ez is egy nagyon forgalmas buszjárat, hogy őszinte legyek, ezt a  vonalat nem szeretem, mert nagyon forgalmas, kicsi a busz, sok az utas, tehát úgy ülnek az emberek a buszon, mint a szardíniák a konzervekben. Ez a buszjárat a Donát negyedből indul (Grigorescu), átmegy a központon, majd a Mărăşti-on, és a Mărăşti végében, pontosabban az IRA-nál megfordul, és megy vissza a Donát negyedbe. Íme a 30-as buszjárat órarendje
  • 24B-s buszjárat - akinek vásárolhatnéka van, és pénzt költeni akar a kolozsvári plázákban, akkor ez a buszjárat fontos számukra, mivelhogy a Polus Center-t összeköti a Iulius Mall-al. De általában úgy szokott lenni, hogy akinek sok pénze van "plázázni", az nem busszal, hanem saját kocsival, vagy taxival megy el, nehogy elkapja a disznó influenzát a buszon.
  • 35-s buszjárat - ez a buszjárat összeköti a Hajnal negyedet (Zorilor) az állomással. Íme a 35-s buszjárat órarendje
  • 3-as buszjárat - ez a buszjárat a a Györgyfalvi negyedet összeköti az állomással. A Györgyfalvi negyedből, megy a Cipariu tér felé, és ott majd letér a központra. A központból, pontosabban a Sora Shopping Center útán, veszi az irány az állomásig. Íme a 3-as buszjárat órarendje 
Nagyjából ennyi lenne Kolozsvár legfontosabb buszjáratai, jobban mondva, ezek a legforgalmasabb kolozsvári buszjáratok.

Lenne egy tanácsom, ami nekem nagyon bejött. Első évben, nem ismertem a várost egyáltalan, nem ismertem a buszjáratokat, mind hívtam az ismerőseimet, akik már itt voltak egyetemen, hogy mondják, melyik busszal, merre menjek, és hol száljak. Már lassan kezdtem szégyelni magam, annyit hivogassam a barátaimat, uh megvettem magamnak a "PIATA de la A la Z" hirdető újságot, mert ennek az újságnak a közepén van Kolozsvárról egy térkép, utca nevekkel, és a legfontosabb kolozsvári épületekkel. Szóval felültem egy buszra, bementem a központba, ott majd valahol leszálltam, elő vettem a kolozsvári térképemet, majd megindultam haza felé a térképpel a kezembe. Nem mentem a busznak a vonalán, hanem más szakaszokat kerestem,és más lehetősegeket, hogy hogyan tudhatnák elérni a bentlakásig, vagy az egyetemig, vagy a központig, melyek a legrövidebb utak bizonyos helyekre. Ezt a műveletet megcsináltam hetente 3-szor 4-szer, igaz hogy sokat gyalogoltam, de szerintem megérte, mert megismertem nagyjából a várost.

Ha valakinek bármikor gondok akadnának, az utca nevekkel, és nem tudjátok mi a román, vagy magyar nevük az utcáknak, akkor egy magyar-román utcanév váltó weblapocskát ajánlok, ami a KMDSZ-nek weblapján is megtalálható, vagy itt .

    2 megjegyzés:

    BlankaK írta...

    Jol esett volna egy jo kis utbaigazitas annak idejen, de hat az ember csakl tul veszeli elobb-utobb. Ha terkeppel, ha anelkul a varost meg lehet ismerni eleg jol.

    Bíró Zoltán írta...

    jó kis bejegyzés.

    Megjegyzés küldése

    Szólj hozzá!